Georgië & Turkije - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu Georgië & Turkije - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu

Georgië & Turkije

Door: Scipio

Blijf op de hoogte en volg Scipio

19 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Komende zaterdag mag ik weer....weg uit Nederland, op naar de middle of nowhere. Was Hongarije (2006) al onherbergzaam in mijn belevingswereld...deze keer doen we het nog eens dunnetjes over. Georgië & Turkije!!

De eerste 3 weken verblijf ik in Batumi; een havenstad in het zuidwesten van Georgië. Voor wie het land niet kent (misschien tijdens de topografielessen op de basisschool ofzo ;) ) het land ligt tussen Rusland & Turkije ingeklemd, en wordt verder begrenst door de Zwarte Zee, Azerbeidjan & Iran. Azië dus, al denkt de reisverzekerering daar anders over (alles aan de Zwarte Zee is Europa. Rusland & Georgië dus ook ;) ). Verder is Georgië nauwelijks in het nieuws....oh wacht...jah vorig jaar toen de Russen weer expansiedrang kregen en een invasie startten. Dat was vooralsnog ook de enige reden om zenuwachtige jeuk te krijgen tot nu toe. Hopelijk blijft het daarbij ;)

Veel mensen hebben hun wenkbrauwen al gefronst toen ze m'n bestemming hoorden. Logisch...want wat is er verder te doen in die uithoek? Nou...het schijnt dat er enorm luxueuze ski-resorts liggen, maar goed...ik kan niet echt skiën dus dat is het niet ;)

De meeste mensen weten wel dat ik een beetje een voorliefde voor vogels heb. Voornamelijk roofvogels zijn geweldig (al waren de winterkoninkjes van Anne-Marie ook best interessant ;) ). Het grootste gedeelte van mijn reis maak ik in September. In september vliegt zo'n beetje de halve vogelwereld naar Afrika. En laat nou net Batumi de snelweg van Europa & Azië zijn wat betreft roofvogels zijn! 10.000 vogels die per dag over je kop vliegen is ongeveer 20 per minuut. Dat zijn aantallen die nauwelijks op andere plaatsen ter wereld geteld kunnen worden. Nou ja...en als je dan toch in de buurt bent, pik je de legendarisch en vergelijkbare telpost in Istanbul ook maar mee nietwaar? :D

De komende tijd probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen aldaar. Ik hoop dat het lukt, al zijn de resources niet geweldig. We hebben een huis, er is een bed, maar warm water hebben ze nog niet uitgevonden :O

Groetjes

Scipio

  • 19 Augustus 2009 - 19:35

    Zoë :

    Wat een spannend avontuur ga je tegemoet broer!! Hou ons op de hoogte :) Heeeeel veel plezier alvast en succes met de laatjes loodjes!

    Liefs Zoë

  • 20 Augustus 2009 - 13:27

    Scipio:

    Heyhey!
    Sorry, was gister erg druk om de trein te halen (had nog vééééél afwas staan! :S), maar heb dus 't verhaal ff gemist van Georgië, anders had ik je natuurlijk gister ff veel plezier gewenst! Dan maar bij deze:
    HEEL VEEL PLEZIER!!
    Maak 'r 'n leuke maand van!
    xxx Ilse

  • 20 Augustus 2009 - 13:29

    Ilse:

    Huh... waarom staat er eigenlijk Scipio bij mijn berichtje?! Hihi.. foutje denk ik... ;)

  • 20 Augustus 2009 - 17:01

    Nausikaa:

    heeeeeeeeeyy

    volgens my heb je dr wel zin in he ??:D
    vind tt wel jmmr da k je niej meer zie !!
    k zou zegge maak dr un geweldige vakans van ;)
    en hou ons idd op de hoogte ^^

    XX n.

  • 21 Augustus 2009 - 11:54

    Tycho:

    bruur!

    Succes in Azie... mij ist goed bevallen! :) doe het rustig aan en laat je niet gekmaken door die georgische vrouwen...:D

    geniet ervan.

    tycho

  • 21 Augustus 2009 - 20:17

    Rob Voesten:

    hee

    Ik ga volgende week voor anderhalve maand naar Portugal. Lekker vogels vangen. Heb er zin in Veel plezier daar.

    Groetjes Rob

  • 25 Augustus 2009 - 22:53

    C Brown:

    literair verantwoord stukje, met af en toe humor :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Scipio

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 14771

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2009 - 19 September 2009

Batumi & Istanbul Raptors

08 Mei 2006 - 01 Augustus 2006

Hongarije

Landen bezocht: