Zomer - Reisverslag uit Tokaj, Hongarije van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu Zomer - Reisverslag uit Tokaj, Hongarije van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu

Zomer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Scipio

23 Juni 2006 | Hongarije, Tokaj

Eindelijk issie ook hier begonnen; de zomer! Het is hier overdag ongeveer 32 graden, maar de zandafgravingen waar we werken nemen veel warmte op, waardoor het rond 12 uur ongeveer veertig graden is. Omdat we met netten van 12 meter werken, mag er na ongeveer 11 uur niet meer gevangen worden.

Het water is inmiddels weer gezakt, maar het ooibos kan ik nog maar gedeeltelijk in om te inventariseren. Kleine beekjes en stroompjes zorgen ervoor dat inventariseren niet echt effectief is, aangezien je steeds weer terug moet lopen.
Vanaf dinsdag begint het eerste ringkamp van het jaar. Dit betekent van vijf tot tien in de ochtend en van vier tot tien in de avond fulltime ringen (ik hoef alleen maar te vangen)en dat zeven dagen achter elkaar. In de tussentijd een slaapplaats vinden, aangezien je in de nachtelijke uren maar een uur of vijf kan slapen, ik ben benieuwd hoe lang ik dta ga volhouden...slapen terwijl het veertig graden celsius is.

Aangezien Zsolt nu tijd heeft me dingen te laten zien in Hongarije, ben ik met Minne Feenstra en Kris Joosten naar het Bihar plain geweest in zuid-hongarije. Hier hebben we op de meest regenachtige dag naar grote trappen gezocht, maar helaas niet gevonden. Wel vonden we het nest van een zeearend paartje En verdomd, ze vlogen er nog allebei ook! Als toetje kwam er ook buurman sakervalk langs die mevrouw zeearend begon te pesten! Erg spectaculair om deze megagrote beesten in actie te zien. Ik heb er gelukkig enkele foto's van kunnen maken. Daarna reden we terug en bezochten we de Hortobagy waar we uiteindelijk met roodpootvalken, dwergaalscholvers en een scharrelaar weer van vertrokken. Maar het meest indrukwekkende waren de puzta's zelf! Meer dan honderd kilometer alleen maar agraisch gebied en wilde natuur. Dorpen of steden zijn er nauwelijks en het mooiste...het kan er doodsstil zijn!!!

Nou, de laatste maand is aangebroken, dus is dit waarschijnlijk de een na laatste mail.

Groetjes
Scipio

PS, het WK kan ik gelukkig volgen, maar voor Nederland is het waarschijnlijk zondag al afgelopen. We zullen zien.....

  • 23 Juni 2006 - 09:53

    Sikkema:

    Jemig, heel Nederland staat op de kop omdat we weer een broedende zeearend (in de OVP) hebben, en meneer loopt zo terloops even tegen een nestje aan...tis niet eerlijk.
    Trouwens, de internationale adviescommissie heeft zijn oordeel over de OVP uitgesproken, in het kort: Doorgaan zoals het gaat!!! :-)
    Ik zorg er wel even voor dat die domme lui op waarnemingen.nl dat te horen krijgen ook!

    Succes met het ringkamp! Groeten Marten.

  • 23 Juni 2006 - 10:51

    Yowris:

    Yo Scyo

    Ehm; dit gaat te ver, ongeloofeloos,schaitterend,megafantasieloos,ongekundig,metaforisch ingehemeld organisatitief onmegalomaan.
    Ik hoop dat het gaat regenen.
    Dusssss

  • 23 Juni 2006 - 10:56

    Yowris:

    Yo Scyo

    Ehm; dit gaat te ver, ongeloofeloos,schaitterend,megafantasieloos,ongekundig,metaforisch ingehemeld organisatitief onmegalomaan.
    Ik hoop dat het gaat regenen.
    Dusssss

  • 23 Juni 2006 - 13:46

    Rogiertje:

    ik had wel langsgekomen als ik nu niet hoefde te werken :((( tis allemaal maar stom! behalve ze birdies daaroh, das wel vet.

    Groet! en tot relatief snel ziens!

    Rogier

  • 23 Juni 2006 - 16:29

    Nicky Hulsbosch:

    Hoi Scipio, Ik had gisteren mijn laatse teldag voor de provincie. Wel nog een avondbezoek.Ik had nog laatst een roodmus in Thorn. Verder mis je niet veel vogels.

    Groeten Nicky Hulsbosch

  • 25 Juni 2006 - 13:25

    Rob Voesten:

    Hee man

    Gaat goed daar hoor ik. kom net zelf terug van Spanje. Had daar in 3 weken 1 week intenzief vogelen 131 soorten waar onder de purperkoet, havikarend, griel, dwergooruil en moorse nachtzwaluw wel de leukste waren.
    Veel Plezier daar met het ringen;)

    Groetjes Rob

  • 08 Juli 2006 - 09:50

    Maarten:

    hey kerel, sorry voor de late reactie! gaat goed jongen! ik zit nu in uganda namelijk en internetten is hier bijna onmogelijk! veel succes nog ik spreek je snel veel liefs maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Tokaj

Hongarije

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2009

Thuis

19 Augustus 2009

Thuis

27 Juli 2006

De laatste....

12 Juli 2006

Einde in zicht

23 Juni 2006

Zomer
Scipio

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 14804

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2009 - 19 September 2009

Batumi & Istanbul Raptors

08 Mei 2006 - 01 Augustus 2006

Hongarije

Landen bezocht: