Bijna weg! - Reisverslag uit Linne, Nederland van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu Bijna weg! - Reisverslag uit Linne, Nederland van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu

Bijna weg!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Scipio

06 Mei 2006 | Nederland, Linne

Beste mensen,

Zoals de meesten onder jullie wel weten, maak ik me bijna uit de voeten! De komende 3 maanden zit ik in het nu al lekker warme Szalbolc in noordoost Hongarije. De komende maanden zal ik me gaan ebzig houden met maar 1 ding: Oeverzwaluwen!! Wat het nou precies inhoudt weet ik nog niet, maar dat het vooral monitoren van de populatie is (vangen, ringen, videoanalayse van broedsels, predatieonderzoek en aantalsbepaling) is wel duidelijk. Daarnaast zal er door mijn stage-opdrachtgever een systematische broedvogelmonitoring worden opgesteld om de natuurlijke successie te analyseren.

Op deze site zal ik mijn 'belevenissen' en foto's gaan posten; daarnaast zal ik ook een mailing rond laten gaan, dus jullie zijn nog lang niet van me af hahaha!

Vertrek staat gereed op 8 mei (maandag dus!) om 15.00 vanuit Roermond. Vandaar reis ik via Venlo, Dusseldorf, Munchen en Wenen met de trein naar Boedapest Keleti. Daar neem ik de ntercity naar Tokaj alwaar ik opgehaald wordt.

Nou, ik heb nog veel te doen dus ga weer verder!

Groetjes!
Scipio

  • 06 Mei 2006 - 17:34

    Wardjeh:

    Hey scipio, als je het met de oeverzwaluwen wel weer een beetje gehad hebt na loop van tijd dan moet je maar naar Siofok gaan, "Spahetti Bar". Leuke kroeg ben er zelf ook geweest!! Ik wens je daar veel plezier en wacht op je volgend mailtje. Laat je het mooie weer wel hier daanke. En Sciep zoap dich neet noar de kluute he toedels

  • 06 Mei 2006 - 19:53

    Jeroen Mekkink:

    Wat cool! dat is nog eens wat anders als bij Piet in de kerktoren van preuil naar uilen zoeken!!! haha.. Veel plezier en ik ga je berichtjes lezen! MZZL
    Gr. Mac

  • 06 Mei 2006 - 21:34

    Peter:

    je bent nog niet op weg en de zin erin straalt al van je mail af.
    Je wordt al gemist, maar er wordt je ook veel plezier en succes gewenst door het thuisfront
    Peter

  • 07 Mei 2006 - 14:34

    J:

    Gekke gast;
    Je bent loco jij. Lekker pils vatten en tafelvoetballen in Hongarije. Dat gaat vet worden.
    Keeping it real


  • 07 Mei 2006 - 16:25

    Marten Sikkema:

    He Scipio,
    Gaaf man, lijkt me ook erg cool!!! Zo'n systematische broedvogel monitoring lijkt me ook wel gaaf om aan mee te werken. Maar natuurlijk vooral het veldwerk moet je daar gaan doen, zie je nog eens wat!! achter een pc zitten kun je hier nog lang genoeg doen....
    Hier zijn de Oeverzwaluwen ook al weer aan het broeden. Ik vond gister trouwens nog een nest van een Visdiefje, ook wel gaaf!
    (is dit je tweede stage trouwens??)
    Groeten uit het hoge noorden, Marten.

  • 07 Mei 2006 - 18:49

    Scipio:

    @Ward: Ik denk niet dat dat erin zit maar ik akn het zeker proberen :) Succes met afstuderen

    @Jeroen: Hahaha...die kerkuilen jah :) jij ook veel succes met afstuderen

    @Peter: Ben nu wel bijna weg hoor :)

    @Joris: Bier? Nee wijn!!! Het is DE wijnregio van Hongarije :D

    @Marten: Die broedvogeltelling mag ik helemaal alleen doen heb ik zo'n idee, maar wel in relatie tot de mate van verstoring door mensen, dat is de reden achter de monitoring. Wel gaaf dat ze er alweer zijn bij jou joh! Je bent eerder dan mij :) Maar ik krijg er dit jaar meer :) (ongeveer 15.000 exemplaren aldaar!!)

  • 07 Mei 2006 - 18:56

    Hylke:

    Heey Scip,

    Veel plezier man, en drink niet te veel Slivovic en andere wodka he!

  • 08 Mei 2006 - 06:43

    Slash:

    Hey Limbo! Veel plezier daar he! Tik ook voor ons een paar pilsjes de borstkas in; kunnen wij ook wat meegenieten. Verder veel plezier met de broedvogel monitoring, en ik hoop dat je veel bijzondere soorten mag waarnemen

    Gr. uit t schitterende oosten des vaderlands

  • 08 Mei 2006 - 08:03

    Rogieah:

    Dat wordt wel vetjes :p beter dan de hele Nederlandse avifauna!

    Scio is n mazzelpik!

  • 08 Mei 2006 - 10:14

    Rob Voeste:

    hee Scipio

    veel plezier daar we zien de foto's wel verschijnen

    Groetjes Rob Voesten

  • 08 Mei 2006 - 11:46

    Tycho:

    Hey scip,

    we houden je op de hoogte wat betreft het WK... als we wereldkampioen worden, zou ik maar maken dat ik terugkwam! veel plezier en tot over drie mndn

    doei Tycho

  • 08 Mei 2006 - 14:43

    Dj Maarten ;-D:

    Hey kerel!
    Succes daar man !Ook met de gevleugelde dames!Maak er een mooie tijd van!Tot snel grtz maarten

  • 09 Mei 2006 - 17:39

    Lieske:

    heee scipio! Ben je inmiddels goed en wel aangekomen daar achter?? Echt super joh, wat je daar gaat doen! Ik hoop dat je een hele gave tijd tegemoet gaat en wens je veel succes en vooral ook plezier en genieten!!!
    DOEI!!
    liefs,
    lieske

  • 10 Mei 2006 - 13:49

    Moniekie:

    Heej Sciep!
    Alles goed daaro? Heb je de reis overleefd? Dr zit n kleine kans in dat ik je als nog op kom zoeken in t verre Hongarije. Ik ga wrschnlk nmlk naar Sziget (t festival) bij Budapest! Eerst Emporium nog overleven! ;-P haha!
    Kuzz!

  • 13 Mei 2006 - 12:05

    Nausikaa:

    ha scio ik mis je hopelijk heb je het een beetje naar je zin!!!
    en ik hoop dat ik je snel weer zie doei!!!

  • 15 Mei 2006 - 10:39

    Jeronimo:

    joo sciep hoest daar? beetje naar je zin? spreek je nog.
    later
    jeroen

  • 15 Mei 2006 - 15:41

    Zoë:

    Hoihoi Scipio!!
    Hoe gaat t met jouw? Overleef je t daar un btje tussen al die hongaren ;) ?? We missen je hier wel ..ma hoop dat je un ongelooflijk gave tijd tegenmoet gaat!!
    Liefs Zoë

  • 15 Mei 2006 - 17:41

    Nicky:

    Hoi Scipio,

    Ik las je smsje dat je al veel leuke vogels hebt gezien. Dat zullen er zeker meer worden. Nog veel succes met de oeverzwaluwen.

  • 15 Mei 2006 - 17:41

    Nicky:

    Hoi Scipio,

    Ik las je smsje dat je al veel leuke vogels hebt gezien. Dat zullen er zeker meer worden. Nog veel succes met de oeverzwaluwen.

  • 15 Mei 2006 - 21:03

    Tycho:

    Hey kerel! veileig aangekomen?
    Hoorde dat je verdacht ver moet lopen voor een supermarkt... verder alles goed? gr.
    Tycho

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Linne

Hongarije

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2009

Thuis

19 Augustus 2009

Thuis

27 Juli 2006

De laatste....

12 Juli 2006

Einde in zicht

23 Juni 2006

Zomer
Scipio

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 14825

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2009 - 19 September 2009

Batumi & Istanbul Raptors

08 Mei 2006 - 01 Augustus 2006

Hongarije

Landen bezocht: