Wat een land!!!!!!! - Reisverslag uit Tokaj, Hongarije van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu Wat een land!!!!!!! - Reisverslag uit Tokaj, Hongarije van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu

Wat een land!!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Scipio

17 Mei 2006 | Hongarije, Tokaj

Hej allemaal,

Ik ben veilig aangekomen hiero, en werd meteen overdonderd door dit land!! Wat een fantastisch mooi land is dit zeg. Overal waar je kijkt zie je de ongereptheid van het oostblok terug! Alles straalt armoede uit, en toch ook weer niet! Ik weet niet of ik het kan uitleggen, maar ik probeer het.

Aangezien dit de meest arme regio van Hongarije is (20% werkeloosheid), op het kruispunt met Slowakije, Oekraine en Roemenie, zie je het overal terug. Kapotte wegen, oude boerderijen, stukken land die van niemand is (ooit gezien in Nederland???). Openbaar vervoer, nou ja, de NS is heilig hoor!!!! En de mensen, die vinden het allemaal best. Ze doen het zo al een eeuw lang, dus waarom de volgende eeuw niet he.

Over de natuur hier, kan ik uren vertellen, maar dat doe ik maar niet. Ik ben hier een week en heb al dingen gezien de je nergens anders ziet. MILJARDEN MUGGEN. En het is nog logisch ook nog. Er zijn hier nauwelijks dijken, de grond is niet gedraineerd waardoor je overal natte natuur hebt. Een van die gebieden, een populierenbos, moet ik onderzoeken op broedvogels. Nou, je schrikt je werkelijk dood als je eraan begint. Wolken muggen, overal vogels en de ondergrond, bijna alleen maar modder. Desondanks is het het mooiste bos dat ik ooit gezien heb, met bomen van alle leeftijden, overal hertensporen en de rijkste avifauna die je je kunt bedenken (Buidelmezen, syrische bonte spechten, schreeuwarend broedt er ook heb ik zo'n vermoeden). Buiten het inventariseren help ik mee met het onderzoeken en ringen van de oeverzwaluwen. Erg maf om zo'n beest vast te houden voor de eerste keer. Ook mag ik een rapportje schrijven over de predatie door de boomvalk van oeverwaluwen.

Nou, ik red me hier wel!! Tijd om af te sluiten! Ik moet terug naar mijn sakervalken en keizerrarenden hahaha.

Groetjes Scipio

PS. Foto's komen zo snel mogelijk

  • 17 Mei 2006 - 15:10

    Maarten:

    hey krullenbol!

    Hoe zijn de meiden daar nou man...kom op zeg.ghehe, mooi dat je het goed hebt en succes kerel! ik hoor graag van je ! mvg maarten

  • 17 Mei 2006 - 15:29

    Nausikaa:

    ha scip!!!
    wat fijn dat het er zo leuk is!!!!!ik ben vandaag naar de beugel speciaalist geweest en ze zeggen dat ik een buiten beugel kan krijgen om het recht te laten staan!!
    ik ga doei !!!!!!!!
    liefs je zusje nausikaa

  • 17 Mei 2006 - 15:59

    King Kong:

    Scieperdepiep Hoera;
    Klinkt goed man, dracula al tegengekomen??

    Gast ik ben hier een ijsvogel tegen gekomen; in het engels kingFischer en laat dat nou net een biermerk zijn. Moehahahaha

    Misschien wel de beste tafelvoetballer ooit.

  • 17 Mei 2006 - 16:17

    Hylke:

    Jo Scip!

    Mooi berichtje hoor, al die prachtige vogels, ik zou ze bijna op gaan zoeken!
    En ik kan me zo goed indenken hoe het landschap is, ben er tenslotte zelf ook geweest.

    Keep enjoying vriend!


  • 17 Mei 2006 - 16:25

    Vinh Valour:

    jow, dude ik wil foto's van lekkere chicks zien!

  • 17 Mei 2006 - 16:40

    Karel, Jelmer En Steven:

    yo wel ff score lijstjes doorsturen :p greetz het paddenteam!!!! oh en stuur ff wat plaatjes op van "natuur enzo"

  • 18 Mei 2006 - 06:38

    Patricia:

    Hey Scip,

    Super om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt. Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

    Groetjes !!!!

  • 21 Mei 2006 - 22:07

    Ralf:

    Goedenavond,

    Wellicht een vreemd verzoek maar misschien dat je me verder kunt helpen.

    Mijn naam is Ralf M.M. Stultiens en ik kom uit Nuenen c.a. (bij Eindhoven). Ik spaar al ruim 10 jaar alles van en over Agatha Christie, de bekende Britse schrijfster.

    Mijn verzameling telt ruim 3.800 boeken en vele brieven, handtekeningen, munten, posters, theater- en filmartikelen et cetera.

    Ik hoop dat je voor mij een boek van Agatha Christie uit jouw land kunt rekenen en natuurlijk wil ik er voor betalen. Het hoeft niet perse een nieuw boek te zijn; ook met een tweedehands boek (ook al valt het uit elkaar) ben ik erg, erg blij!

    Als je me verder wilt en/of kunt helpen, neem dan a.u.b. even contact op via agathachristie@onsnet.nu.

    Alvast heel erg bedankt en nog veel succes!


    Groeten,

    Ralf

  • 24 Mei 2006 - 14:25

    Rogier:

    Mazzelaer hehe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Tokaj

Hongarije

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2009

Thuis

19 Augustus 2009

Thuis

27 Juli 2006

De laatste....

12 Juli 2006

Einde in zicht

23 Juni 2006

Zomer
Scipio

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 14827

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2009 - 19 September 2009

Batumi & Istanbul Raptors

08 Mei 2006 - 01 Augustus 2006

Hongarije

Landen bezocht: