Eerste week - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Scipio Lierop - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Scipio

Blijf op de hoogte en volg Scipio

29 Augustus 2009 | Georgië, Batoemi

Zo, de eerste week zit erop. En wat voor één :o

De rendez-vous met Jan en Jip ging zeer gemakkelijk. Begin over vogels te praten zodra je elkaar tegenkomt en je stopt pas zodra je in bed ligt :D. Erg interessante mensen :). Vlucht Amsterdam ben je zo doorheen! Opvallend trouwens hoeveel licht ze met zn allen afgeven op dit planeetje...zelfs op 10 kilometer hoogte zie je alle steden en dorpen nog liggen!

In Istanbul logeerden we in een 4 sterrenhotel wat ze airport-hotel noemen a raison de 120 euro per nacht....gelukkig valt dat met zn drieën wel mee :).

De vlucht naar Batumi viel wat tegen...veel teveel turbulentie for my liking maar goed...een aanvliegroute boven zee is best spectaculair! Na een douanecontrole van 15 minuten waren we echt in Batumi. En the middle of nowhere is nog netjes omschreven. Alhoewel Batumi redelijk toeristisch is (zwarte zee was vroeger de mediterraneé voor de Russen), kijk je je ogen uit hoe oud en vervallen deze oude sovjetstad is. Oude diesellocs uit het jaar 1900 vormen de trein, overal Lada's en kleine minibusjes die alle kanten opracen. De wegen (als ze al intact en verhard zijn) zijn zwaar onderkomen en over stations ga ik maar niet beginnen.

Het huis waar we zitten is een groot woonhuis met franse toiletten ;) en inderdaad geen warm water. Mja, daar ben je binnen een paar dagen aan gewend. Verder hebben ze een grote waakhond die me vandaag helaas wat zwaar toetakelde :s maar goed...1 tetanusspuit, 1 hondsdolheidinfectie en een antibioticakuur verder valt het wel mee.

Inmiddels hebben we al 5 dagen telling achter de rug. 6 uur op, kwart over in de Lada en rijden maar. De weg naar de telposten zouden in Nederland afgesloten worden voor wandelaars, maar hier crossen zelfs de toyota RAV4's er gewoon overheen. Net zoals de gammele minibusjes en alle andere verkeer.
De tellingen zelf zijn redelijk intensief. Tot 7 uur lokale tijd tuur je de lucht in en verbaas je je over de wolken wespendieven, zwarte wouwen en andere roofvogels die je ziet. Volgende week schijnen we 100.000 vogels per dag te tellen. Ik vraag me dus af hoe de vingers van de tellers er dan uitzien. Voor elke vogel (of 10 per keer) klikken en dan zo'n aantallen...gekkewerk! Maar oh zo gaaf!

Over alle beesten die hier voor je neus neergeschoten worden zal ik verder maar niet beginnen, de lap tekst is alweer veel te lang ;)

Groetjes!
Scipio

• 29 Augustus 2009 - 17:42

Nausikaa:

heey lieve broer!!

wat rot voor je zeg!!
    die stomme rothond ook!!:O
    hoop dat het je niet teveel pyn doet!! trouwens!! hoe heb je um in godsnaam wete afteschudden:O
    k vind trouwens dat je leuk kan schrijven wat je meemaakt ^^
    wacht vol spanning op je volgende bericht!!

XXX en veel beterschap van je jongste zusje ^^

nausikaa

• 29 Augustus 2009 - 18:01

Hey!!:

Je hebt ons wel laten schrikken, wat n stomme actie van die lui dat ze je niet even doorgaven dat er een levensgevaarlijke hond loopt ;) ma fijn dat t nu beter gaat! Wat is t eik voor soort hond?
    Succes met tellen.. klinkt als een hele (leuke) klus :D

Enjoy! Liefs, Zoë

Ps: ook beterschap van je oudste zus

• 29 Augustus 2009 - 18:09

Nicky:

Nou ik merk het weer wat ik allemaal moet gaan missen.(kloteschool) Wel klote van die hond. ik hoor het wel als je nog spannende soorten ziet. Heb toevallig vandaag kleine klapekster gezien net in belgie. zeer gaaf, maar natuurlijk minder spectaculair dan bij jouw. nou tel ze nog.

Groeten Nicky Hulsbosch

• 30 Augustus 2009 - 08:09

Romy:

Ha Scip,

Zo te heure zitse waal op dien plek doa he;)
    Jammer van det veurval mit dea hondj mer det mosse geweun mer snel vergeate en veural genieten!!!
    Dus enjoy.....

x Romy

• 30 Augustus 2009 - 11:31

Anke De Bont:

Hey Scipio!

Klinkt levensgevaarlijk daar :P Hoop dat die hond je verder met rust laat nu!

Veel plezier met de birds en geniet er van :)

xxx Anke

• 30 Augustus 2009 - 15:45

Chris:

je moet journalist worden mooi stukje. s6 nog:)

• 31 Augustus 2009 - 06:48

Joris:

Klinkt vet ouwe!!!!!

Komen er ook gansen langs?

• 02 September 2009 - 10:11

Timon:

Heey Scipio,
    leuk begin van je avontuur daar, bijna door een dolle hond opgegeten:P
    Ik ben erg benieuw naar foto's a;s je die daar hebt gemaakt. Wolken wespendieven zijn lastig voor te stellen als je hier in Nederland zit maar ik benijd je!
    Groetjes

• 02 September 2009 - 15:11

Ivo:

Hey Scip,

Zo te zien heb je het goed naar je zin, op het incident met de hond na dan, rot voor je...
    Veel succes met de tellingen en geniet er maar van. Ik ben morgen ook lekker pleite hier. De wilde verhalen wisselen we dan een keer uit als we terug zijn in NL, in oktober ;)

Groetjes,
    Ivo

• 04 September 2009 - 11:24

Arntine:

Eej Scipio,

Ben benieuwd naar het volgende bericht! Het moet allemaal wel erg indrukwekkend zijn! Geniet er nog even van!

Liefs,

Arntine

(U missen doe ik nog niet hoor ;))